Handelsbanken er i utgangspunktet ansvarlig for å dekke tap som du har blitt påført som følge av en ukjent kontooverføring. Det vil si en overføring som du ikke selv har utført eller samtykket til.
Etter at vi har mottatt reklamasjonen din, tilbakefører vi beløpet til kontoen din innen påfølgende virkedag. Du kan holdes ansvarlig for en egenandel inntil 450 kroner.
Beløpet vil ikke bli tilbakeført hvis vi vurderer at opplysningene du gir oss ikke stemmer. Etter at du har fått pengene tilbakeført, behandler vi reklamasjonen din. Du skal få et endelig svar innen 15 virkedager fra vi mottok reklamasjonen.
Sperre BankID
Hvis din BankID er på avveie eller misbrukt er det viktig at du sperrer BankID så fort som mulig. Kontakt oss på telefon 22 39 77 00.
Sperre kort
Hvis kort og kortinformasjon er på avveie eller misbrukt er det viktig at du sperrer kortet så fort som mulig. Dette kan du gjøre selv i nett- eller mobilbank eller ved å kontakte oss på telefon 22 39 77 00.