1. Bedrift
  2. /
  3. Konto og betale
  4. /
  5. Ta betalt
  6. /
  7. Ta betalt med faktura

Ta betalt med faktura

Bli kvitt papirfakturaene og få reduserte kostnader, effektivisering av administrasjonen og høyere grad av sikkerhet.
møte med to personer

Tenk miljø og send fakturafilen til oss. Vi kontrollerer og videreformidler informasjonen i det formatet kunden din ønsker.

Fakturering med KID

KID-nummer er kjent for aller fleste som har betalt en faktura. KID er et unikt nummer som gjør at regnskapssystemet automatisk vil gjenkjenne betalingen ved innbetaling. Hvis innbetalingen ikke kommer med et KID, kan bedriften velge å avvise den. Dermed slipper mottakeren manuell registering av innbetalinger.
Betalingene som gjennomføres vil bokføres rett konto og KID-nummeret vil inkluderes i en OCR-fil som kan legges inn i regnskapssystemet. Tjenesten passer for alle bedrifter uansett størrelse, kundestruktur, og kan benyttes ved fakturering av både enkeltvis og faste regninger. Ta kontakt med bedriftens bankkontor eller kunderådgiver for mer informasjon om tjenesten.

Spar tid med eFaktura

Når du utsteder eFaktura effektiviserer du betalingshåndteringen, og kunden din vil vil i den andre enden unngå tidkrevende skanning, bortkommen post, feilsending og feil ved manuell registrering av fakturadata.

En elektronisk faktura gir kunden oversikt over regninger som er betalt, hvilke som ligger til forfall og mottaker slipper å taste inn informasjon når regningene skal betales. Det stilles ingen krav til hvilken nettbankløsning kunden benytter.

Fordeler med eFaktura:

  • Reduserte kostnader 
  • Effektiv fakturahåndtering 
  • Økt sikkerhet og kvalitet 
  • Én avtale med banken 
  • Send til både privatpersoner og bedrifter 

tre personer i møte

AvtaleGiro

Med AvtaleGiro skjer all behandling av innbetalinger elektronisk, dermed sikres det at KID alltid følger innbetalingene. Dere får en spesifikasjon av innbetalingene på fil rett i Nettbedrift, slik at det er mulig med en automatisk oppdatering av restkontoen.

AvtaleGiro egner seg for bedrifter som har kunder som de jevnlig fakturerer.

Fordeler med AvtaleGiro

  • Mindre tap på utestående fordringer.
  • Bedre grunnlag for likviditetsstyring.
  • Mindre kostnader knyttet til behandling av regninger.

Kom i gang med AvtaleGiro

  1. Ta kontakt med bedriftens rådgiver eller bankkontor og be om AvtaleGiro som betalingstjeneste.
  2. Legg til AvtaleGiro i regnskaps- eller økonomisystemet. Trenger du hjelp så se brukerveiledningene til AvtaleGiroÅpnes i nytt vindu.
  3. Informer kundene at dere tilbyr AvtaleGiro. AvtaleGiro tilbyr markedsmateriellÅpnes i nytt vindu til de som ønsker det.