Sikkerhet

Vi tar sikkerheten din på alvor.

Vi jobber aktivt for å ligge et skritt foran svindlerne og ivareta din og bankens sikkerhet. Svindlere finner stadig nye og kreative metoder for å lure til seg penger og sensitiv informasjon, derfor tester og oppdaterer vi våre systemer og sikkerhetsrutiner jevnlig. Vi har implementert en rekke tiltak som sikrer at vi fanger raskt opp mistenkelige transaksjoner og andre mulige kriminelle angrep mot banken, eller våre kunder. Om vi oppdager noe som ikke stemmer, kontakter vi deg med en gang. Dine personopplysninger er trygge hos oss; vårt fokus er din trygghet.

Slik bruker vi Cookies

Om du utsettes for svindel - kontakt oss og anmeld forholdet.

Kontakt oss øyeblikkelig om du har blitt frastjålet eller har mistet bankkort, påloggingsbrikken eller telefon med BankID på mobil. Det samme gjelder hvis du har blitt utsatt for svindel eller har gitt bort sensitiv informasjon.

Sperr kodebrikke og BankID


Det er ikke lov å gi fra seg sin BankID. Om den blir frastjålet eller misbrukt, må du sperre den øyeblikkelig.

Fra Norge: 22 39 77 00
Fra utlandet: +47 22 39 77 00
Support24 er åpent 24 timer i døgnet, alle dager i året.

Identitetsmisbruk


Identitetsmisbruk oppstår når noen stjeler sensitive personopplysninger om deg. Svindlerne kan da bevisst fremstå som deg og opprette nye kundeforhold i ditt navn. Ta kontakt med rådgiveren din om du mistenker at noen misbruker din identitet.

Falske e-post og SMS


Vi vil aldri be om personopplysninger, påloggingsopplysninger eller lignende via e-post eller SMS. Om du har fått en e-post fra oss i Handelsbanken som du mistenker ikke er fra oss, send den til: Reportphish@handelsbanken.no