- Slipp å taste inn lange KID-nummer, beløp eller kontonummer.
- Enda enklere å betale regninger.
- Ta bilde av regningen eller åpne en regning med mobilbanken.
- Legg til kameraet som snarvei i mobilbanken.
Regningsskanner
Med regningsskanneren i mobilbanken er det enklere å betale regninger du har fått i posten eller e-post.
Slik skanner du regninger
For å skanne regninger på papir med mobilkameraet, velger du kameraikonet i mobilbanken etter du har valgt "Betale".
Regning fra e-post
- Klikk på vedlegget i e-posten.
- iOS: Når vedlegget er åpnet, klikk dele-symbolet (firkant med pil opp) og velg Handelsbanken mobilbank.
- Android: Velg å åpne med Handelsbanken mobilbank.
- Sjekk at informasjonen stemmer.
- Godkjenn betalingen.
Importer regning fra fil eller bildegalleri
- Logg inn i mobilbanken.
- Klikk på kameraikonet for å åpne regningsskanneren.
- Velg importer og velg om regningen skal hentes fra fil eller bildegalleriet.
- Sjekk at informasjonen stemmer.
- Godkjenn betalingen.
Spørsmål og svar
-
Regningsskanneren lar deg slippe å taste inn lange kontonummer og KID-nummer. Når du tar bilde eller laster opp en regning, så vil skanneren lese all informasjon og legge det inn i betalingsbildet.
Skanneren fungerer like bra på vanlige papirregninger og andre fakturaer. Du kan til og med bruke den på parkeringsbøter. -
Neste gang du skal betale en regning i mobilbanken kan du se etter kameraikonet. Ikonet finner du nederst til venstre på siden etter at du har klikket på kontoen du vil betale fra. Du kan også finne ikonet øverst til høyre i selve betalingsbildet.
Hvis du vil, kan du også legge kameraikonet inn som snarvei. Da vil den ligge nederst i menylinjen på mobilbankens hovedside:
- Gå inn på hovedmenyen
- Innstillinger
- Snarveier
- Velg skanner fra listen -
Nei, skanneren er en funksjon som bare finnes i mobilbank-appen. Den bruker kamerafunksjonen på telefonen din. For å bruke regningsskanneren må du laste ned mobilbank-appen og betale regningene der.
-
Ja, betalingene blir ikke utført før du har sett over at all informasjon stemmer og at du selv velger å utføre betalingen. Mobilbanken trenger tilgang til telefonens kamera for å kunne ta bilde av regningen. Du kan fjerne denne tilgangen under "Innstillinger" på mobilen din.
Informasjon fra regninger og fakturaer, inkludert selve bildet, behandles kun i skanneren, og overføres til mobilbankens betalingsbilde. Informasjonen fra skannede regninger blir ikke delt eller lagret, verken lokalt på mobilen din eller eksternt.