1. Privat
  2. /
  3. Mobil og nettbank
  4. /
  5. Mobilbank

Mobilbank

Ha banken med deg i lomma.
Mobiltelefoner med Handelbankens mobilbank
  • Enkel pålogging med selvvalgt kode eller fingeravtrykk.
  • Lett å betale regninger og overføre penger mellom egne kontoer.
  • Rask tilgang til aksjer og fond. 
  • Legg til kontoer fra andre banker.
  • Kontakt rådgiveren din og Support24 rett fra mobilen.

Slik aktiverer du Handelsbanken mobilbank:

Mobilbanken kan lastes ned på iOS- og Android-telefoner. Appen laster du ned fra App StoreÅpnes i nytt vindu eller Google PlayÅpnes i nytt vindu. For å ta den i bruk må du være over 15 år og ha nettbank fra før. Mobilnummeret ditt må være registrert hos oss for at du skal kunne motta aktiveringskoden. Har du ikke gjort det, kan du registrere telefonnummeret ditt i nettbanken.

For å aktivere mobilbanken trenger du å identifisere deg med en av følgende metoder:

  • BankID på mobil – fra hvilken som helst bank.
  • BankID - fra hvilken som helst bank.
  • Kodebrikke og nettbankpassord fra Handelsbanken.

Sikkerhet i mobilbanken

Thief
I mobilbanken har vi flere løsninger som reduserer risikoen for misbruk. Som kunde vil du merke lite til disse i hverdagen.  Avhengig av type risiko og hvor alvorlig disse er, har vi forskjellige tiltak.

Rootede eller jailbreakede telefoner
At en telefon er "rooted" eller "jailbreaked" betyr at begrensninger i telefonens operativsystem er fjernet. Dette kan redusere sikkerheten. Hvis du har en Android-telefon som er «rooted» eller en iPhone som «jailbreaked», kan du ikke bruke mobilbanken. Følgende melding vil vises i mobilbanken: «Denne enheten er «jailbreaked/rooted». Det betyr at operativsystemet er modifisert. Dette medfører en sikkerhetsrisiko og du kan derfor ikke bruke mobilbanken på denne enheten». 

Noen sikkerhetsbrudd er så alvorlige at du ikke får melding i mobilbanken i forkant. Når du åpner appen vil den automatisk lukkes.