Handelsbanken er best blant bankene ifølge en fersk undersøkelse fra EPSI om kundetilfredshet innen investering og sparing. – Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle spare- og investeringstilbudet vårt og da er det veldig hyggelig å få så gode tilbakemeldinger fra kundene, sier Cibyl Ekstrøm Kjerstad, leder for sparing og kapitalforvaltningsområdet i Handelsbanken Norge.
Med en andreplass totalt, og aller best blant bankene, er Handelsbanken helt i topp i en fersk undersøkelse fra EPSI om sparing og investering i 2025. Undersøkelsen måler hvor fornøyd kundene er med ulike spare- og investeringstilbydere.
Føler seg godt ivaretatt
Også i årets undersøkelse mener kundene at Handelsbanken er spesielt gode når det kommer til å dekke kundenes totalbehov innen sparing og investering. I tillegg føler kundene seg informert og fulgt opp.
– Vi ønsker å hjelpe kundene slik at de kan ta langsiktige og ansvarlige valg for økonomien sin. Vi ser at kundene setter pris på å ha en egen rådgiver, uten salgsmål eller bonuser. Rådgiveren jobber for å finne de løsningene som er best for deg, sier Ekstrøm Kjerstad.
Rådgiverne til Handelsbanken får også gode skussmål – her er kundene svært fornøyde med rådgiverens kompetanse og tilgjengelighet, som bidrar til at de føler seg trygge på at anbefalingene Handelsbanken kommer med er til det beste for dem. Handelsbanken havner på topp i servicekategorien og kundene føler seg godt ivaretatt av sin rådgiver.
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:KronKundetilfredshet:75,1Historisk utvikling mot bransjen:(-1,2)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:HandelsbankenKundetilfredshet:70,8Historisk utvikling mot bransjen:(-0,9)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:NordnetKundetilfredshet:70,0Historisk utvikling mot bransjen:(-4,0)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:ØvrigeKundetilfredshet:69,8Historisk utvikling mot bransjen:(+7,2)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:StorebrandKundetilfredshet:67,4Historisk utvikling mot bransjen:(+0,5)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:Sparebanken NorgeKundetilfredshet:66,9Historisk utvikling mot bransjen:(-)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:EikaKundetilfredshet:66,1Historisk utvikling mot bransjen:(-0,3)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:Sparebank 1Kundetilfredshet:65,1Historisk utvikling mot bransjen:(+0,9)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:BransjesnittKundetilfredshet:64,9Historisk utvikling mot bransjen:(-0,8)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:NordeaKundetilfredshet:63,4Historisk utvikling mot bransjen:(+1,1)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:DNBKundetilfredshet:59,0Historisk utvikling mot bransjen:(-2,4)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:SbankenKundetilfredshet:55,7Historisk utvikling mot bransjen:(-)
Om undersøkelsen
Totalt er det gjennomført omtrent 1800 dybdeintervjuer blant personer som har penger investert i aksjer eller fond.
Landsjef for Handelsbanken i Norge, Marion Ulander, er stolt over kundenes tilbakemeldinger i undersøkelsen.
– Det er gledelig å se at kundene setter pris på det langsiktige arbeidet vårt med kundens beste for øye. Det er dette vi jobber for hver dag – å ha de mest fornøyde kundene, sier landsjef Marion Ulander.