Handelsbanken er best blant bankene ifølge en fersk undersøkelse fra EPSI om kundetilfredshet innen investering og sparing. – Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle spare- og investeringstilbudet vårt og da er det veldig hyggelig å få så gode tilbakemeldinger fra kundene, sier Cibyl Ekstrøm Kjerstad, leder for sparing og kapitalforvaltningsområdet i Handelsbanken Norge.
Med en andreplass totalt, og aller best blant bankene, er Handelsbanken helt i topp i en fersk undersøkelse fra EPSI om sparing og investering i 2025. Undersøkelsen måler hvor fornøyd kundene er med ulike spare- og investeringstilbydere.
Dekker kundenes totalbehov
I årets undersøkelse mener imidlertid kundene at Handelsbanken er best på å dekke totalbehovet for sparing og investering – og scorer i tillegg spesielt godt på rådgivers kompetanse og tilgjengelighet.
– Vi ønsker å hjelpe kundene slik at de kan ta langsiktige og ansvarlige valg for økonomien sin. Vi ser at kundene setter pris på å ha en egen rådgiver, uten salgsmål eller bonuser. Rådgiveren jobber for å finne de løsningene som er best for deg, sier Ekstrøm Kjerstad.
Ifølge undersøkelsen føler kundene seg trygge på at anbefalingene Handelsbanken kommer med er til det beste for dem:
– Rådgiverne i Handelsbanken har ingen salgsmål eller bonuser. Det betyr at rådgiveren din kun jobber for én ting: å finne den løsningen som er best for deg, forteller Ekstrøm Kjerstad.
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:KronKundetilfredshet:75,1Historisk utvikling mot bransjen:(-1,2)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:HandelsbankenKundetilfredshet:70,8Historisk utvikling mot bransjen:(-0,9)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:NordnetKundetilfredshet:70,0Historisk utvikling mot bransjen:(-4,0)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:ØvrigeKundetilfredshet:69,8Historisk utvikling mot bransjen:(+7,2)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:StorebrandKundetilfredshet:67,4Historisk utvikling mot bransjen:(+0,5)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:Sparebanken NorgeKundetilfredshet:66,9Historisk utvikling mot bransjen:(-)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:EikaKundetilfredshet:66,1Historisk utvikling mot bransjen:(-0,3)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:Sparebank 1Kundetilfredshet:65,1Historisk utvikling mot bransjen:(+0,9)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:BransjesnittKundetilfredshet:64,9Historisk utvikling mot bransjen:(-0,8)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:NordeaKundetilfredshet:63,4Historisk utvikling mot bransjen:(+1,1)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:DNBKundetilfredshet:59,0Historisk utvikling mot bransjen:(-2,4)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:SbankenKundetilfredshet:55,7Historisk utvikling mot bransjen:(-)
Om undersøkelsen
Totalt er det gjennomført omtrent 1800 dybdeintervjuer blant personer som har penger investert i aksjer eller fond.
Landsjef for Handelsbanken i Norge, Marion Ulander, er stolt over kundenes tilbakemeldinger i undersøkelsen.
– Det er gledelig å se at kundene setter pris på det langsiktige arbeidet vårt med kundens beste for øye. Det er dette vi jobber for hver dag – å ha de mest fornøyde kundene, sier landsjef Marion Ulander.