Gode sikkerhetsråd
- Husk at PIN-koden din er personlig, ikke gi den fra deg.
- Skjul inntastingen av PIN-koden i minibank og når du bruker betalingsterminaler.
- Får du problemer ved minibankuttak, så ikke ta imot hjelp fra fremmede.
- Sperr mistet/stjålet kort så fort som mulig - også hvis det slukes i minibanken.
- Sjekk at summen på regningen stemmer før du signerer eller taster PIN-koden.
- Ikke gi fra deg BankID-informasjonen din. Den er personlig. Gir du den fra deg, er du selv ansvarlig for et eventuelt tap.
- Kortets PIN-kode skal bare brukes i minibanker og i betalingsterminaler, aldri på internett eller via e-post.
- Kontroller kvitteringer fra varekjøp og kontantuttak mot fakturaen.
Mistenkelige transaksjoner
Handelsbanken har fokus på sikkerhet og arbeider kontinuerlig for å redusere potensiell risiko eller tap for kundene våre. Derfor blir transaksjonene som foretas på din konto konstant kontrollert. Hvis systemet vårt avdekker noe mistenkelig, så vil vi ringe deg. Dersom du ikke kjenner til transaksjonen, sperrer vi kortet ditt umiddelbart.
Du kan alltid nå oss
Vi er alltid her. Trenger du hjelp med for eksempel å sperre kort, nødkontanter, regionsperre, sikker netthandel og korttransaksjoner, ring vår døgnåpne telefontjeneste Support24 på +47 22 39 77 00.