1. Privat
  2. /
  3. Mobil og nettbank
  4. /
  5. Rebestilling av BankID

Oppgradering av BankID på mobil

Telenor oppgraderer sikkerheten i sine SIM-kort, og mobilkunder i Telenors nett må derfor rebestille BankID på mobil. Du får en SMS av oss når det er din tur.

en kvinna med kaffe i handen som ser på sin mobil

Hvordan gjør jeg det?

  1. Finn fram kodebrikken din, og logg deg inn i nettbanken for oppgradering av SIM-kort og rebestilling av BankID på mobil.
  2. Når du starter rebestillingen av BankID på mobil vil SIM-kortet oppgraderes automatisk.
  3. Når SIM-kortet er ferdig oppgradert, kan du aktivere BankID på mobil ved å følge instruksjonene på skjermen.
  4. Takk! Det var det - nå kan du bruke BankID på mobil akkurat som før.

Hvorfor må jeg gjøre dette?

Sikkerhet

Telenor oppgraderer jevnlig sikkerheten for BankID på mobil. Nå har det kommet nye sikkerhetskrav, og vi sørger med dette for at du kan utføre banktjenester trygt. Oppgraderingen gjelder for alle operatørene i Telenors nett.

Finner du ikke kodebrikken?

Let litt til, og ring Support24 hvis du ikke finner den.
Tlf.: 22 39 77 00.

Ofte stilte spørsmål og svar