1. Privat
Mange av våre kunder får nå e-post hvor de blir bedt om å klikke på en lenke for å bekrefte bankopplysninger. Dette er forsøk på svindel. E-posten er ikke fra Handelsbanken, og skal slettes, ikke åpnes.


Du er smart som sparer. Men sparer du smart?

Unsplash u x Ventures two people PC

Alle vet at det er smart å spare, men ikke like mange vet hvordan man sparer smart. 

Bør du betale ned mer på gjeld eller prioritere sparing? Hvordan er det best å spare i fond? Legge mer i eiendom? Bygge kapital for barna? Vel, det er akkurat slike ting en personlig rådgiver kan hjelpe deg med. Sammen setter dere en plan for sparingen din, og finner de rette produktene for å gjennomføre planen. For hvis du sparer for å ha en buffer å gå på i trangere tider, så er jo det noe helt annet enn å spare for å oppfylle hyttedrømmen der fremme et sted. Og nettopp dette vet vi alt om – det er jo dette vi gjør hver eneste dag.    
Allerede kunde? Kontakt rådgiveren dinÅpnes i nytt vindu

Nye regler for kortbetaling fra 1. januar 2021

a laptop, a card and a cellphone

Du kan merke endringer fremover ved at du oftere må bekrefte betalinger med BankID. Hvis brukerstedet du forsøker å handle på ikke har innrettet seg etter de nye reglene, vil betalingen din kunne bli avvist. Det betyr ikke at det er noe galt med kortet ditt, men at ikke alle butikker eller apper er klare for endringene. 

Les om avvikling av bruk av magnetstripe

Slik treffer du oss nå

Ikon information
  • For å begrense smitte av korona-viruset, er kontorene våre bare åpne for avtalte møter. Om du har, eller har hatt, symptomer på forkjølelse den siste tiden, ber vi om at du ikke er i lokalene våre. Om du får påvist smitte etter å ha besøkt oss, er det viktig at du gir oss beskjed.
  • Vi hjelper deg på e-post og telefon, og bruk gjerne våre digitale tjenester der du kan. Sender du melding fra mobilbank, nettbank eller Nettbedrift, bruker du en sikker kanal og meldingen går rett til rådgiveren din.
  • Support24 på 22 39 77 00 er åpen døgnet rundt og kan hjelpe deg med nettbank, mobilbank, innlogging og kort.
ikon sparegris

Innhenting av lovpålagt kundeinformasjon

 
Ved innlogging må du svare på noen spørsmål om hvordan du bruker banken. Vi spør alle kundene våre som en del av bankens arbeid mot hvitvasking. 
 
Du kan utsette å svare to ganger, men ved 3. innlogging må du besvare skjemaet for å komme inn i nett- eller mobilbanken. Kommentarfeltene blir synlige uavhengig av om du svarer ja eller nei. Svarer du nei på et spørsmål, trenger du altså ikke å legge inn kommentarer.