Handelsbanken er best blant bankene ifølge fersk undersøkelse fra EPSI om kundetilfredshet innen investering og sparing. – Vi jobber hardt for at kundene våre skal få et godt og helhetlig spare- og investeringstilbud, sier Cibyl Ekstrøm Kjerstad, leder for sparing og plassering i Handelsbanken Norge.
Aller best blant bankene
Med en tredjeplass totalt, og aller best blant bankene, er Handelsbanken helt i topp i en fersk undersøkelse fra EPSI om sparing og investering i 2024. Undersøkelsen måler hvor fornøyd kundene er med ulike spare- og investeringstilbydere.
Det er bare de spesialiserte plattformene på sparing og investering, Kron og Nordnet, som slår Handelsbanken i årets undersøkelse.
Dekker totalbehovet best
I årets undersøkelse mener imidlertid kundene at Handelsbanken er best på å dekke totalbehovet for sparing og investering – og scorer i tillegg spesielt godt på rådgivning.
– Vi kan hjelpe deg best om du ønsker å samle hele økonomien din hos oss, og få tilgang på din egen personlige rådgiver. Vi er til for kunder som ønsker å være langsiktige og ansvarlige med økonomien sin. Alt vi gjør er rettet mot å gjøre kundene våre enda mer fornøyde, sier leder for spare- og plasseringsområdet i Handelsbanken, Cibyl Ekstrøm Kjerstad.
I tillegg opplever kundene, ifølge undersøkelsen, at Handelsbanken oppriktig bryr seg om dem.
– Kundene våre ønsker en rådgiver som er oppriktig opptatt av hva som er best for deg. Derfor har rådgiverne i Handelsbanken hverken budsjetter, salgsmål eller bonuser. En rådgiver skal alltid ha kundens beste for øye, forteller Ekstrøm Kjerstad.
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:KronKundetilfredshet:76,3Historisk utvikling mot bransjen:(-0,6)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:NordnetKundetilfredshet:74,0Historisk utvikling mot bransjen:(+3,8)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:HandelsbankenKundetilfredshet:71,7Historisk utvikling mot bransjen:(+0,1)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:SKAGENKundetilfredshet:70,8Historisk utvikling mot bransjen:(-)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:StorebrandKundetilfredshet:66,9Historisk utvikling mot bransjen:(+1,6)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:EikaKundetilfredshet:66,4Historisk utvikling mot bransjen:(+1,8)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:BransjesnittKundetilfredshet:65,7Historisk utvikling mot bransjen:(+1,2)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:Sparebank 1Kundetilfredshet:64,2Historisk utvikling mot bransjen:(-1,0)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:ØvrigeKundetilfredshet:62,6Historisk utvikling mot bransjen:(-5,1)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:NordeaKundetilfredshet:62,3Historisk utvikling mot bransjen:(+1,3)
-
EPSI sparing og investering: Årets resultater:DNBKundetilfredshet:61,4Historisk utvikling mot bransjen:(+1,3)
Om undersøkelsen
Totalt er det gjennomført omtrent 2000 dybdeintervjuer blant personer som har penger investert i aksjer eller fond. Landsjef for Handelsbanken i Norge, Marion Ulander, er stolt over kundenes tilbakemeldinger i undersøkelsen.
– Det er gledelig å se at kundene setter pris på det langsiktige arbeidet vårt med kundens beste for øye. Det er dette vi jobber for hver dag – å ha de aller mest fornøyde kundene, sier landsjef Marion Ulander.